نقد فیلم ۲۸۸۸

تلاش برای سینمای متفاوت کارگردان : کیوان علیمحدی – علی اکبر حیدری نقد فیلم ۲۸۸۸ (منتقد : هنگامه بیگ زاده )

یک فیلم جنگی خارج از جریان، که به جای ریخت‌­وپاش‌­های معمول و طراحی صحنه‌­های عظیم یا پرداخت مستقیم به مفاهیم ارزشی، می­‌کوشد به زبان سینما و با امکان­‌هایی که تصویر و صدا در اختیار سازندگانش قرار می‌­دهد روایتگر بخش مهمی از تاریخ معاصر این سرزمین باشد. ۲۸۸۸، نمونه جالبی از اهمیت مراحل پس از تولید در شکل دادن به روایت سینمایی­‌ است و بخش مهمی از آن با طراحی خاص صوتی ساخته شده است.

دشواری­‌های فنی فیلم از یک سو، و حساسیتی که روی موضوع و لحن روایت و ساختار متفاوتش وجود دارد (حساسیت‌­های گاه عجیب­ وغریب) از سویی دیگر، کار گروه را سخت‌­تر از معمول کرده اما حاصل کار قطعاً پاداش تمام این دشواری­‌ها را بازتاب خواهد داد. از آن فیلم‌هایی‌ست که پشت صحنه و چگونگی ساخت اجزای مختلفش به اندازه خود اثر جذاب و کنجکاوی­ برانگیز است و معلوم می­‌شود که اگر سازندگان یک فیلم از لحاظ دانش و فناوری به روز باشند و تکنیک‌­های روز سینما را بشناسند می‌­توان در هر ژانر و قالبی و با هر موضوعی انتظار یک فیلم مدرن و متفاوت را داشت. شاید با همین نسخه بتوان جانی به سینمای هزینه­‌بر اما نیمه‌­جان دفاع مقدس داد.

نقد فیلم 2888

نقد فیلم 2888 هنگامه بیگ زاده

نقد فیلم 2888 هنگامه بیگ زاده

لینک دسترسی به رزومه ی هنگامه بیگ زاده (کلیک کنید.)